vrijdag 26 augustus 2011

Yoshua Tree "park van de lelijke bomen volgens Marjolijn"

We zijn alweer bijna twee weken thuis en nog steeds ben ik er niet aan toe gekomen om de reis te overdenken en de foto's te bekijken.
Raar toch de 3 weken dat je weg bent gaat het leven in Meppel gewoon door en het is meteen weer druk, druk, druk. Maar wel gezellig met de bloemencorso', campingbezoekjes, DMD etc. De 3 weken dat we weg waren verteld iedereen ons heb je niks gemist het weer was vreselijk. Tussen de buien door hebben we wel gelachen hoor maar als je op de camping zit......regen, regen en nog eens regen nee daar zou ik ook niet vrolijk van worden.
In Amerika hadden wij niet te klagen we hadden zelfs dagen boven de 40 dagen.
De Joshua tree en De Death Falley heet niet voor niets zo en als je daar met pech komt te staan moet je luisteren naar wat de boeken je vertellen. Blijf in de camper met airco. Ga je naar buiten niet zonder pet en zonnebril en een kwartier buiten de deur is een liter water drinken om je waterhuishouding op pijl te houden. Stoere verhalen denk je een beetje stiekem. Maar toch, wie mij kent weet dat ik een controle freak ben en redelijk op safe speel. Als je met mij op stap gaat geen gebrek aan food en water. Hou me graag aan regels zoek niet de grens op eigenlijk ben ik heel burgerlijk of een dikke schijtert hoe je het maar noemen wil.
Maar niet voor niets zo zag ik vanmorgen in de krant.
Directeur 013 komt om het leven tijdens rondreis in VS
Guus van Hove 44 jaar (maar één jaar jonger dan ik) reist samen met zijn 38 jarige vriendin door de VS en zoals ons ook door de Joshua tree. Het park met de lelijke bomen volgens Marjolijn.
De lichamen zijn gevonden anderhalve kilometer uit elkaar en de huurauto 8 km verderop.
Volgens de politie is het mogelijk dat de personenauto is vast komen te zitten ze op zoek zijn gegaan naar hulp. Het stel is waarschijnlijk bezweken aan uitdroging.
Nog geen twee week geleden waren we er voelden wij de hitte. Gingen we de camper uit voor een hele korte wandeling met pet, zonnebril en flesje water waar we kleine hamstertjes, Lizzers en lelijke bomen bekeken.
Als je dit dan leest dan schrik je enorm.
Wat een angst en machteloosheid moeten ze gevoeld hebben.
Lieve bloglezers wanneer jullie deze reis ook willen maken doe maar net zo truttig als de fam Ebbers. Ook al zie je er niet uit met pet, zonnebril en een camper vol water maar de natuur is nog steeds een stukkie sterker dan de mens.
We zullen nooit weten wat er precies is gebeurt maar om zo tijdens je vakantie te moeten sterven is verschrikkelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten