maandag 8 augustus 2011

Yosemite National Park

Na het ontbijt gaan we via Mammoth Lakes naar Yosemite National Park
Het was een raar gevoel dat we de zondag bijna levend verbranden in de Death Valley een kwartier buiten de auto een liter water drinken om je vocht aan te vullen. Overal waar je keek de Sahara duinen. En nu gaan we naar groene bomen met denneappels van wel 20 cm doorsnee zo jammer dat ik die niet mee kan nemen.
Allemaal mooie watertjes (Lake) waar kindertjes aan het vissen waren. Ik zat ineens helemaal in de boeken van Danielle Steel.
Leuke winkeltjes en een luxe skioord. Brad Pitt en Angelina Jolie komen hier hun wintersport doen. Een leuk bakkerswinkeltje en wel 3 kassa's en rijen dik. Marjolijn en ik dachten een lekker fruittaartje bij de koffie hebben we wel verdiend.
Zegt de dame achter de kassa in een doos of in een zakje. Nou die mooie taartjes verdienen toch wel een doosje. Dat is dan 22 dollar, pardon hoor ik dat goed?
Tja dat vind ik wel erg veel dat komt op zo'n 16 euro, 4 euro voor een minitaartje. Dat doet deze knieperige Drenth toch maar niet hahah
We rijden verder naar de Yosemite en echt geweldig groen, watervallen, Marjolijn spot maar liefst 4 herten, de eeuwige sneeuw gaan we ff met de blote voeten in. En hoog pfffff 8baantjes rijden als de camper dit maar aan kon.
We hebben geen tel bereik meer en ook geen camping. In de Yosemite is alles vol en heel eerlijk tussen de beren zie ik het ook niet zo zitten haha
Je ziet ze nooit maar als je in een tent slaapt moet je een berenblik bij de parkwachter halen want hun neuzen zijn erg goed.
Voorbij Yosemite vinden we een camping. Tot nu toe de minste en de duurste.
60 dollar naast de wc en de mensen lopen bijna over ons heen als ze naar de wc gaan.
Wat wel leuk is talloze jongeren groepen in een tent tot dusver waren er allen maar campers met airco maar nu ook gewoon camperen.
En als ik sta af te wassen buiten op de picknick tafel komt een meisje uit Australie eens even vragen waar wij vandaan komen.
Erg leuk van USA is dat zo gauw je een fot ergens van gaat maken iemand vraagt of je er niet liever met het hele gezin op wil en waar je vandaan komt.
En Holland is een stipje op de kaart maar valt onder de noemer Europe.
In de winkel vraagt een oud dametje of ik kan helpen, ik zeg dat ik niet weet hoe het moet. Where do you come from. Holland. O i like it my sun live in England, zo grappig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten