maandag 1 augustus 2011

Bryce Canyon

Omdat we twee nachten op één camping waren moesten we vanmorgen ff puin ruimen. Het grote voordeel van een camper voor een rommelige Fam Ebbers is dat alle spullen op een vaste plaats in een laatje of kastje moet liggen.
Als je ook maar iets vergeet dan vliegt het je om de oren. Een waterflesje wat de over de grond rolt is nog niet zo erg maar wat te denken van een fluitketel die van het gasstel rond je oren vliegt dat komt wat harder aan.
Vanmorgen scheen het zonnetje weer lekker en de picknick tafel moest even verschoven worden naar de schaduw. Maar heel raar op ons plekje in de schaduw stond ineens een auto.
En toen ik weer buiten kwam met de ontbijt spullen waren de ramen dicht en de motor aan. Heel vreemd want ik zag er niemand in zitten. Marjolijn zag toch echt iemand bewegen, ja ja een beetje vaag.
Tijdje gewacht zou het de schoonmaakster zijn? Er komt niemand bij die auto. Met die stinkende motor en wij zeker in de felle zon bekijk het maar ik ga het aan de kantoorjuf vragen. Even later komt ze poolshoogte nemen en tikt voorzichtig op de auto ramen. Ik weet niet wie het meeste schrok maar er lag iemand in te pitten. Oh sorry sorry, ze had een lange reis gemaakt, ze was moe, wou even slapen, was ze op een camping??? OK ze kamde haar haren, folie weer voor de ramen weg en daar ging ze de snelweg op.
Maar goed ons uitje was de Bryce Canyon. Tja alsof je door een prentenboek wandelt waar de indianen op paarden ineens vanachter een rots vandaan komen.
We hebben een wandeltocht van ruim 2 1/2 uur gemaakt en het was super. Zo mooi, een sprookje. Allemaal hoodoos en zo enorm met enorme kloofen mooie vormen mooie kleuren tja Johan moet maar snel een fotootje plaatsen.
We staan nu op een camping aan de voet van de laatste hoodoos.
We zijn eens lekker vroeg op een camping en hebben het eten zowaar al op. De culinaire hoogstandjes of lekker pruttelen met een potje voor de tent met de producten uit het vakantie land gaan we dit jaar niet doen. Ik heb enthousiast kruiden etc gekocht maar jeetje het is toch veel te warm om te koken. Er bestaan hier heerlijke zakken kant en klaar groenten, vlees, pasta en saus. Tja AH heeft ze ook wel maar 3 soorten en voor 1 persoon en niet te betalen. Maar hier een fam zak voor nog geen 6 dollar binnen 10 minuten klaar en echt lekker en volgens mij redelijk gezond.
Ik snap best dat er in de VS veel overgewicht is de supermarkt is een walhalla. Zoveel soorten lekkere dingetjes je weet niet wat je moet kiezen. Zoveel soorten chips, gebak, snoep, drankjes, popcorn, smoothies, milkshakes, al die lekkere hotdog en dan moet je verstandig blijven.
Het wasmachientje draaien van gisteren is met behulp van de Amerikaanse buurvrouw gelukt. Thuis ben ik nogal van rood bij rood, blauw bij blauw maar deze keer gewoon alles bij elkaar in gestuiterd. Mijn was ziet er prima uit. De witte handdoeken van de camper wat minder een beetje goor. Maar zij hebben vast wel een machine met een kookwas en witte reus komt wel weer goed hahaha
We hebben nog even contact gehad met Holland. Bounty het konijn maakt het prima helemaal super. De opa's en oma's lezen gezellig mee. Gelukkig gaat het met beide oma's goed en krijgt Oma Luning na anderhalf jaar deze week de laatste Herceptin kuur weer een mijlpaal. Oma zet hem op!
Ook hebben we even contact gehad met Diny en Gerjan. Ze moesten plotseling terug vanuit Zuid Italie omdat Gerjan zijn moeder plotseling is overleden. Dat zijn geen leuke dingen. Ze hebben twee dagen flink door moeten rijden. Gelukkig was Johan zijn andere zus ook op de camping zodat ze niet helemaal alleen daar waren om af te breken en terug te moeten. Fijn dat internet ons dan toch op de hoogte houd.
Gustav en Marjolijn waren vandaag extra blij met internet want de klassenindeling en de mentoren zijn bekend. Tja ik dacht dat school nog een ver van je bed show was maar toch niet helemaal.
Ik ga even met Marjolijn zwemmen afkoelen van de wandeling.
Jullie alvast een fijne gezellige zonnige dinsdag!
Hopelijk een zonnetje want ik begrijp uit mails dat het bagger is in Nederland. Erg jammer voor iedereen.
Lieve groet van ons allemaal

1 opmerking:

  1. Hallo,

    Ik lees met veel plezier jullie blog alles ziet er super uit. Geniet van alles
    Veel plezier

    Joke

    BeantwoordenVerwijderen