zaterdag 30 juli 2011

Grand Canyon


Vannacht werden wij zowaar wakker dat we het een beetje fris hadden met alleen een lakentje. Per 100 mijl kan de temp wel 20 graden stijgen of dalen.
Vanmorgen eerst lekker ontbeten een bakje koffie om richting de Grand Canyon te gaan.
Nu hebben wij in IJsland een keer de fout gemaakt om bij de laatste supermarkt voor een natuurpark te denken er is er vast nog wel één dat doen we maar niet weer. Dat was toen letterlijk op een houtje bijten en het eten verdelen wat er was hahaha
Tanken is ook belangrijk een paar kannen olie in ons gevaarte en verder maar eten kopen tot zeker de avond of de andere ochtend. Het was duur shoppen het brood is toch maar liefst 2 dollar duurder koop ik bij Appie een Waldkorn voor 1,65 heb ik nu een simpel fabrieksbrood voor 3,98 dollar dus ehhhh 2,80 nou dat doe ik in Holland ook niet want die pubers die eten flink.
Maar goed op weg naar de Grand Canyon 60 mijl te rijden waar je alleen woest landschap grillige rode rotsen. Hier wil je toch niet wonen ik zou knettergek worden. En toch zie je huisjes. Dor droog en warm is het overal en toch af en toe een paard een koe of een schaapje.
In de Grand Canyon is het erg druk op de Parkeerplaats waren we met een klein schattig autootje no problem maar doordat er ook nogal wat mensen zijn die niet snappen dat een RVs parkeerplek voor RVs zijn bestemd maar denken goh dat is een lekkere ruime plek was alles vol. Hier kon je de Rvs neerzetten en dan met een bus verder gaan. Op zich natuurlijk handig ze komen op plekjes waar wij niet mogen komen maar goed we gaan eerst zelf maar eens een rondje doen zoals iedereen hem doet.
En ineens vanuit de bergen het bos domt de Canyon op mega wat een kloof wat veel lagen steen veel kleuren met de Colorado river er dwars doorheen en daar sta je zomaar van te genieten. Nu hebben mijn 3 mede gezinsleden altijd het idee dat een foto vlak bij de afgrond echt heel veel mooier is dan 3 meter er van af. Daar wordt ik echt gek van ben dus maar ff een stukkie terug gegaan. Ik heb de foto's gemaakt en ze zijn mooi met zijn drietjes naar een rots geklautert. Blij dat ze weer terug waren bedacht Gustav ineens dat hij voor een mooiere foto zijn zonnebril ff had afgezet en op de rots gelegd. Tja hij rent terug en hipt van de ene rots op de andere echt niet mijn ding.
We zijn nu in Arizona en daar wonen de Indianen.
Er staat een heel schattig watch tower met allerlei Indianen tekeningen waar je omhoog kan klimmen en de Canyon nog mooier kunt bekijken.
Dat deden vooral de mannen want de vrouwen waren helemaal verliefd op de zgn Grondeekhoorntjes die we overal zagen springen. Volgens Johan kon hij beter met ons naar Noorderdierenpark Emmen gaan, onzin we hebben echt goed gekeken.
We zijn verder gereden naar Page en de tweede camping was raak.
We hebben hier te maken met een andere tijdzone maar hoe precies dat moeten we nog even uitvogelen.
Wat grappig was de terug weg reden we vanuit de Canyon ruim 120 mijl door een landschap zoals we het ook in IJsland beleefden. Alleen toen met een dikke jas en nu met een hempje en airco.
Langs de autobaan staan allemaal kraampjes met Indianen die daar een potten en kleden verkopen. In de brandende hitte rustig te wachten tot er een toerist komt.
Het was hier ook weer ruim voor 8 uur aardedonker moesten nog even naar de supermarkt en morgen zondag ik denk maar eens even vragen van hoelaat tot hoelaat die open is.
Van 6 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts. Wat een ander leefritme hebben de mensen hier.
Wij gaan nog eens even lekker een bakkie koffie zetten en genieten hier van een warme avondwind tussen alle mega RVs, jetski en speetbootjes hahahah wat een juppies hé doe mij mijn fietsje maar!
Fijn zondag allemaal wij gaan naar de Antilope Canyon morgen.
Groet Marina en de rest

2 opmerkingen:

  1. Opa gaat binnenkort een reactie plaatsen, hij had er al heel veel gedaan maar had niet op reactie plaatsen geklikt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo mensen in the States
    Via Martineke heb ik ontdekt,dat mijn reacties niet overkomen.En ik maar reageren!!!
    Het gaat goed met jullie,want dat volgen wij wel!Met ons gaat het ook goed.Mama is in weken niet zo goed geweest;zonder prednison!!!
    Jullie weten,denk ik nog niet,dat Diny v.Dijken sr. vorige week donderdag overleden is.De families moesten halverwee terugkomen van vakantie.Jammer.
    Volgende keer meer.Nu helpt M.
    artineke met verzendenGr.(o)ma en (o)ma Ebbers

    BeantwoordenVerwijderen